Naujos kraustymosi mados: užtenka perkelti namą į kitą vietą

Video

Kanalas „Viasat Explore“ pradėjo rodyti dokumentinį serialą „Namų pervežėjai“ apie neįtikėtiną verslą – namų perkėlimą į kitas vietas. Filmo herojai, įmonės perkėlinėjančios namus Kanadoje savininkai, teigia, kad dažniausiai žmonės nori perkelti namus dėl emocijų. Daugelis žmonių sako: „Tai mano prosenelės namas, aš jį paveldėjau, bet man nepatinka ši vieta, taigi noriu jį perkelti kitur.“ Jeigu pastatą perkelsite tinkamai, dažnai tai kainuos perpus pigiau, negu tektų statyti naują namą. Serialo herojai Jaylene‘as LaRosa ir Wade‘as Kerneris sutiko duoti išskirtinį interviu portalui tv3.lt apie savo unikalaus verslo užkulisius. Serialą stebėkite ketvirtadieniais 22.00 val.

Ar kiekvieną namą ir pastatą galima perkelti į kitą vietą?

 

W.: Na, iš tiesų dabartiniams laikams būdinga milžiniška technologijų ir įrangos pažanga. Manau, kad nėra tokio pastato, kurio nebūtų galima perkelti. Kitas reikalas, ar tai bus ekonomiškai tikslinga ir naudinga. Pavyzdžiui, galime perkelti jūsų namą, bet tai jums kainuos milijoną dolerių. Kaip matote, šiuo atveju to tikrai neverta daryti.

 

Prieš dvi savaites Kalgaryje turėjau perkelti namą. Nuvykęs į vietą pamačiau, kad tas namas yra nuostabiai gražus. Tačiau kilo problemų dėl jo buvimo vietos: norint jį perkelti, mums būtų reikėję iškirsti dvi eiles puikių ąžuolų, taigi nebuvo prasmės taip elgtis, nes norint išsaugoti vieną namą, būtų tekę sunaikinti kokius dvidešimt ar trisdešimt medžių. Jeigu ten augtų vienas kitas medelis, būtų visai kas kita.

 

Tame rajone, kuriame dirbame, nėra daug didelių mūrinių pastatų. Didžiausias pastatas, kurį perkėlė mūsų šeimos įmonė, buvo galingas trijų aukštų, 21 metro pločio ir 21 metro ilgio bei 280 tonų sveriantis namas. Tai buvo senas istorinis pastatas, stūksantis Letbridžo miesto centre. Šeimininkai labai norėjo jį išsaugoti, kad jis nebūtų nugriautas. Šiame L raidės formos pastate buvo įrengti trys dideli židiniai, taigi jį perkelti buvo sudėtingas uždavinys. Užtrukome 14 dienų, kol nukėlėme jį nuo pamatų ir paruošėme kelionei.  

 

Kokia įdomiausia ir kokia sunkiausia perkėlimo proceso dalis?

 

W.: Įdomiausia tai, kad jūs gaunate didžiulį krovinį, kurį turite kažkur nugabenti. Keliaujate į reikiamą vietą, viską gerai išmatuojate ir susipažįstate su vietove, per kurią gabensite pastatą: ar namas tilps tarp abiejose gatvės pusėse įrengtų žibintų, augančių medžių ar stovinčių konstrukcijų. Galite išmatuoti kad ir šimtą kartų, tačiau vis tiek nervinsitės ir nemiegosite naktimis, kol galiausiai šio pastato neperkelsite. Taigi labai įdomu tai, kad jūs galite numatyti – apžiūrėti namą iš įvairių pusių ir pasakyti: „Nieku gyvu!“

 

Europiečiams atrodo tiesiog neįmanomas dalykas perkelti visą namą. Su kuo susijęs toks požiūrių skirtumas?

 

W.: Tai netiesa. Ir Europoje veikia viena ar dvi į mūsiškę panašios įmonės. O didžiausias skirtumas susijęs su tuo, kad visi jūsų pastatai statomi iš akmenų, todėl visa įranga turi būti gerokai didesnė. Suprantate, Europoje viskas sudėtingiau, būtina įdėti kur kas daugiau darbo ir pastangų, reikia daugiau ir didesnės įrangos ir taip toliau, todėl visas procesas labai pabrangsta. Tai ir yra didžiausia bėda. Juk jeigu viskas kainuoja itin brangiai, ar verta to imtis?

 

Kaip buvo nufilmuotas šis serialas?

 

J.: Tai tikrai nėra pagal scenarijų nufilmuotos serijos. Mes nieko neperdarome iš naujo. Jie turi laiku nufilmuoti tai, ką darome, nes jiems daugiau nebepavyks to padaryti. Mes nieko nebegalime pakartoti ar padaryti dar kartelį, todėl, manau, laidos kūrėjų grupei dirbti dar sudėtingiau negu mums, nes jie turi suspėti viską užfiksuoti. Vienintelis dalykas, kuris filmuojant mums kelia šiokių tokių sunkumų, – kalbėti prieš kamerą; nė vienas iš mūsų nesame kino žvaigždė, todėl mums sunkoka laisvai jaustis ir kalbėti po vieną. Tačiau manau, kad ilgainiui mums seksis vis geriau.

 

Ar galite smulkiau papasakoti, kokie sunkvežimiai ir kita sunkioji technika reikalingi, norint perkelti tokius didžiulius namus?

 

W.: Naudojame tris didelius kranus, turinčius sulankstomas kėlimo gerves; šiais kranais galima pakelti per 30 tonų sveriantį krovinį. Be to, turime daug įvairių plieninių sijų, nuo nedidelių – 15 x 15 cm ir 3 m ilgio iki 60 x 60 cm ir 30 m ilgio. Net negalėčiau pasakyti, kiek tiksliai jų komplektų turime. Ir dar naudojame gausybę blokelių, kuriuos dedame po visais keliamais objektais: kėlikliais (tai yra hidraulinėmis kėlimo sistemomis) keliame namus ir po jais krūvomis dedame blokelius. Taigi turime po truputį visko, ko tik gali prireikti.

 

Kiek žmonių dirba perkeliant namą? Ar ilgai užtrunka, kol parengiate visą planą?

 

W.: Kiekvienas namas yra skirtingas. Pavyzdžiui, vidutinio dydžio (apie 93 kv. metrų) namui perkelti prireiks nuo trijų dienų iki savaitės. Kuo didesnis namas, tuo ilgiau užtrunka darbas. Tas pats pasakytina ir apie darbuotojus. Paprastai dirba šešių vyrų komanda. Šių darbuotojų dažniausiai pakanka: trys dirba nedideliais sunkvežimiais, du vairuoja dideles mašinas, o vienas atsarginis vyrukas vadovauja procesui: kiek žmonių numatyta mūsų leidimuose, tiek įprastai ir dirba. Kai prireikia perkelti didesnius pastatus, tenka išsinuomoti daugiau sunkvežimių ir pasisamdyti daugiau darbuotojų – kuo didesnis namas, tuo didesnė turi būti komanda.

 

J.: Be to, mūsų darbas dar aprėpia logistiką ir reikiamų leidimų derinimą; šį darbą biure atlieka mūsų merginos, jos planuoja ir visą perkėlimo procesą. Jos viską organizuoja – na, žinote, pasirūpina leidimais, nakvynėmis viešbučiuose ir viskuo, ko reikia, norint pastatą perkelti iš taško A į tašką B.

 

Su kokiu sunkiausiu atveju susidūrėte savo darbe?

 

W.: Perkėlėme vieną namą, kurio ilgis siekė net 56 metrus. Tiesa, jo neteko gabenti toli – tik apie 700 metrų. Šis namas svėrė apie 220 tonų. Patyrėme didžiulę įtampą, perkeldami tokio ilgio namą, nes jį reikėjo išlaikyti horizontalų. Iš karto galėjome pakelti tik po keliolika centimetrų. Pakeliame penkiolika ar dvidešimt centimetrų ir turime ką nors pataisyti. Užtruko begalę laiko, taigi teko apsišarvuoti kantrybe, kad galėtume tinkamai perkelti tokio ilgio namą ir ničnieko nesugadinti jo viduje.

 

Gal galėtumėte atskleisti paslaptį, kiek vidutiniškai kainuoja perkelti namą?

 

W.: Pavyzdžiui, perkelti 93 kv. metrų namą vidutiniškai kainuoja 35 000–40 000 JAV dolerių. Tai apima energiją ir visa kita, ko prireikia vidutiniam, ne itin aukštam namui perkelti. Tačiau keičiantis pastato aukščiui, kinta ir kaina. Jeigu namas yra tokio aukščio, kad mums tenka prašyti elektros energiją tiekiančių bendrovių pakelti elektros perdavimo linijas ir panašiai, perkėlimo kaina gali šoktelėti iki 5 000 JAV dolerių per dieną.

 

J.: Iš tikrųjų namo perkėlimo kaina gali svyruoti nuo 15 000 iki 90 000 JAV dolerių. Tai priklauso nuo pastato konstrukcijos ir formos, nuo vietovės, kurioje jis pastatytas, nuo to, kokį atstumą jį reikės gabenti, – nuo daugelio kintamųjų, tačiau...

 

Koks namo perkėlimo proceso etapas yra sunkiausias?

 

W.: Mūsų darbą reguliuoja tokia daugybė žmonių, tuoj pateiksiu nedidelį jų sąrašėlį. Pirmiausia mūsų veiklą reguliuoja valdžios institucijos, išduodančios leidimus gabenti namą keliais. Turime gauti kiekvienos apygardos, kurios teritorija važiuojame, leidimą. Be to, privalome pranešti kiekvieno miesto, per kurį važiuojame, policijos skyriui. Turime perspėti kiekvieną pagalbinį darbuotoją, elektros tinklų, telekomunikacijų ir kabelius klojančių bendrovių atstovus. Geležinkelių darbuotojus. Kiekvieno miestelio, per kurį važiuojame, kelių priežiūros darbuotojus. Žinote, darbą privalome suderinti su visais šiais žmonėmis, kurių pagalbos mums gali prireikti, taigi mums tenka sugaišti marias laiko skambinant bei planuojant, ir galime tik spėlioti, kaip pasiseks mūsų vaikinams. Suprantate, netikėtai viskas gali pasikeisti. Galime patekti į audrą ar liūtį, o galbūt elektros tinklų darbuotojai nepakels elektros perdavimo linijų ir staiga mums teks sustoti šalikelėje ir lūkuriuoti porą ar trejetą dienų. Nors visa tai priklauso nuo jų, mes kiek galėdami stengiamės judėti į priekį; būtent toks ir yra mūsų darbas.

 

J.: Sakykim, jeigu perkeldami krovinį darbą deriname su aštuonių įmonių atstovais ir vienoje iš šių įmonių susiklosto nepaprastoji padėtis arba kyla koks nors ryšių sutrikimas ir reikiamas darbuotojas neatvyksta, darbas sustoja ir tenka vėl iš naujo sudaryti krovinio gabenimo grafiką, nes į procesą įtraukta nemažai įmonių. Jeigu gabenant tokius milžiniškus krovinius užgaištama, tai dažniausiai užtrunka ne vieną dieną. Paprastai tenka laukti keturias ar šešias savaites, kol konstrukciją vėl bus galima vežti. Tai yra itin brangu, todėl visada tikimės, kad viskas vyks taip, kaip suplanuota.

 

Fotogalerija:

 

 

 

 

 

Uždaryti

GAUKITE ASMENINĮ VIASAT PASIŪLYMĄ

Jei norite įsigyti VIASAT išskirtinėmis sąlygomis, palikite savo kontaktus ir mes Jums paskambinsime darbo dienomis per 24 val.